FinNews

82,7% dintre români se pregătesc să petreacă Sărbătorile acasă

Românii se pregătesc să-și petreacă Sărbătorile mai mult acasă, decât plecați în vacanță și cu bugete în scădere din cauza creșterii prețurilor la utilități, alimente și carburanți, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro.  

Bugetul mediu alocat sărbătorilor de iarnă se ridică anul acesta la 1090 de lei, în creștere cu 7% față de anul trecut. Însă doar 25,4% dintre respondenți spun că își permit un buget mai mare de Crăciun, față de 46,8% dintre respondenți care au declarat că anul acesta vor avea mai puțini bani pentru cheltuielile de sărbători, în timp ce 22,6% își vor menține bugetul constant.

Printre principalele motive pentru reducerea cheltuielile de sărbători față de anul trecut se numără: creșterea prețurilor la utilități – gaze, electricitate, întreținere, menționat de 40,3%, creșterea prețurilor la alimente – 34,6% și creșterea prețurilor la carburanți pentru 17,7%.

În ceea ce privește sursa fondurilor, 44,5% dintre respondenți se bazează pe salariul din luna curentă, 40,5% – pe economii și doar 8,1% speră că vor primi prime de la angajator. Circa 7% intenționează să se împrumute, de la prieteni sau de la instituții de credit. Față de anul trecut, a crescut ponderea celor care au economisit din timp pentru sărbători (cu cca 10%) și s-a redus ponderea celor care intenționează să apeleze la împrumuturi (12,5% în 2021).

Principalele cheltuieli generate de sezonul sărbătorilor sunt cele cu mesele festive – menționate de 50,4% dintre respondenți, urmate de cele cu cadourile (44,23%).

82,7% dintre români spun că vor petrece sărbătorile acasă, cu familia, și doar 7,3% au planuri să plece de acasă (6,25% în țară și 1,05% în străinătate), în timp ce aproape 10% plănuiesc ieșiri în oraș.

În ceea ce privește bugetul alocat mesei de Crăciun, 27,7% dintre români sunt dispuși să cheltuie mai puțin de 300 de lei, 38,3% între 300 și 600 de lei și 34% alocă un buget mai mare de 600 de lei.

Pentru cadouri, majoritatea respondenților (57,3%) alocă sub 500 lei, 28,7% – între 500 și 1 000 de lei, în timp ce doar 3,5% plănuiesc să cheltuie mai mult de 2 000 de lei.

În ceea ce privește bradul de Crăciun, 58,2% vor împodobi un brad ecologic, 21,8% dintre intenționează să cumpere un brad natural, iar 6,43% vor să opteze pentru un brad la ghiveci, în timp ce 13,5% nu intenționează să își facă bradul.

finnews

Recent Posts

De ce RoPay este un pas esențial pentru digitalizarea financiară din România

Într-o lume în care digitalizarea redefinește constant serviciile financiare, România face un pas semnificativ înainte…

3 zile ago

15 companii românești premiate la Gala BVB Arena 2024

Pe 26 septembrie 2024, scena de la Gala BVB Arena a fost martora unui moment…

2 luni ago

Concurs de educație financiară și digitală la Ploiești în cadrul campaniei #DreptulLaBanking

În perioada 3-5 octombrie 2024, locuitorii din Ploiești au ocazia să își testeze cunoștințele de…

2 luni ago

Indicele BET se extinde cu două companii noi

Astăzi, 23 septembrie, Bursa de Valori București (BVB) a anunțat extinderea indicelui său principal, BET,…

2 luni ago

Cum să deschizi un cont bancar pentru copilul tău la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească a lansat recent un produs inovator destinat celor mici, contul ABC, care…

3 luni ago

Profitul net al tbi bank atinge 23,2 milioane euro în S1 2024, marcând o creștere de peste 17%

tbi bank a raportat rezultate financiare impresionante pentru prima jumătate a anului 2024, consolidându-și poziția…

3 luni ago