O noua identitate de brand pentru Bursa de Valori Bucuresti
Bursa de Valori Bucuresti (BVB) are o noua identitate de brand, menita sa repozitioneze bursa drept o alegere potrivita pentru investitiile fiecarui roman si un catalizator pentru dezvoltarea companiilor din Romania. BVB isi propune, printr-un stil si un limbaj vizual modern si actual, sa atraga noi companii, parteneri si investitori si, in acelasi timp, sa-si consolideze rolul de nucleu al pietei de capital locale si reper pentru evolutia economiei.
Noua identitate plaseaza brandul BVB in contextul actual, guvernat de digitalizare, oferindu-i o forma minimalista, scalabila si usor recognoscibila. Simbolul este o interpretare stilizata a celui anterior, avand ca inspiratie in executia lui elemente din iconografia romaneasca. Prin noua sa forma, acesta integreaza perfect ideea de trecut si viitor si transmite cu forta valorile care au contribuit la dezvoltarea BVB de-a lungul timpului.
„Viitorul e al celor care investesc in el”, noul slogan al BVB care pune in lumina viziunea brandului
Sloganul este inspirational si sumarizeaza viziunea brandului – un catalizator al schimbarii zilei de maine, al viitorului – si creeaza o legatura pentru viitor cu cei pe care ii vizeaza.
Elementele care construiesc noua identitate de brand
Noul simbol, parte din logoul BVB, se remarca prin simplitate si prestanta si reprezinta o interpretare stilizata a celui anterior, in care cei doi „B” erau intorsi unul spre celalalt. Noul simbol reinterpreteaza in acest fel un element identitar specific Bursei, conservand mesajul de responsabilitate si stabilitate. Astfel, noul logo, prin forma sa iconica, integreaza trecutul, facand-l parte din ceea ce este Bursa, si transmite, in acelasi timp, agilitate, orientare catre viitor si viziune. Noua culoare confera brandului o identitate indrazneata si proaspata, necesara pentru a construi imaginea unei platforme de investitii dinamica, moderna si accesibila.
Bursa de Valori Bucuresti, intr-o etapa noua si dinamica de dezvoltare
„Prin noua identitate, ne respectam istoria si ne punem in valoare viitorul. Suntem intr-un punct de inflexiune in care schimbarea la fata a bursei a devenit o necesitate. Romania a primit statutul de Piata Emergenta, pe care si-l consolideaza si pe care il va extinde in randul furnizorilor globali de indici. In tot acest timp, tot mai multe companii apeleaza la mecanismele pietei de capital pentru finantare si dezvoltare. Totodata, in decembrie anul viitor, vom sarbatori 140 de ani de existenta a bursei in spatiul romanesc. Fructificam oportunitatea pe care o avem in acest context si anume de a dezvolta brandul BVB pentru a comunica mai bine ceea ce reprezinta acesta pentru antreprenorii romani si pentru investitori. Ne dorim sa consolidam pozitia bursei drept un mecanism fezabil pentru finantarea si cresterea companiilor, deoarece a devenit evident ca nu se mai poate vorbi serios despre economie fara sa se vorbeasca despre bursa. Cu alte cuvinte, ne dorim sa devenim unul dintre pilonii principali ai ecosistemului de finantare a companiilor locale”, a declarat Radu Hanga, Presedintele Consiliului de Administratie al BVB.
„Astazi este o etapa importanta pentru comunicarea de brand a BVB. Impreuna cu echipa interna, partenerii, solutiile tehnice pe care le avem la dispozitie si noua comunicare de brand, care vine sa intareasca viziunea noastra, vom dezvolta o bursa reprezentativa pentru noua etapa in care se afla piata de capital locala. Sunt mandru sa conduc echipa care a facut posibila trecerea bursei intr-o etapa fundamentala de dezvoltare. Noua identitate de brand a aparut din necesitatea de a actualiza imaginea bursei cu proiectele de dezvoltare ale pietei, unul dintre cele mai importante fiind Contrapartea Centrala, care va deveni functionala pana la finalul anului viitor. In esenta, dezvoltam piata de capital atat pe orizontala, cat si pe verticala, astfel incat investitia la bursa sa fie o obisnuinta pentru romani. Noul slogan al BVB urmareste sa impulsioneze, sa motiveze si sa inspire deoarece, in esenta, bursa este pentru fiecare dintre noi si doar investind ne putem asigura un viitor mai bun”, a declarat Adrian Tanase, Directorul General al BVB.
Proiectul de rebranding a fost realizat impreuna cu agentia Propaganda Brand New, divizia de branding a grupului Propaganda. „Ne-am propus ca prin procesul de rebranding sa punem brandul BVB pe radarul romanilor pragmatici, activi, care stiu ca a gandi in perspectiva inseamna sa ai viziune si capacitatea de a intelege ca ceea ce faci azi marcheaza ziua de maine. Toate elementele dezvoltate, de la teritoriul strategic, la retorica si vocabularul vizual, au avut ca scop constructia unui brand dinamic, agil si contemporan, avand permanent in minte obiectivul ca, prin noua identitate, BVB sa aiba un limbaj comun cu cei pe care ii vizeaza, sa fie perceputa ca fiind accesibila si sa-i incurajeze pe oameni sa o descopere si sa o ia in considerare ca optiune de investitii pe termen mediu si lung”, a declarat Madalina Oanta, Branding Director – Propaganda Brand New.
„Pentru noi, Propaganda, acest proiect este unul de referinta in portofoliul nostru, pentru complexitatea acestuia si pentru implicatiile rebrandingului BVB la aproape 140 de ani de existenta a bursei romanesti, implicatii la nivel de perceptie si declaratie de intentie pentru viitor”, a declarat Adrian Tuluca, Presedintele Grupului de Comunicare Propaganda.
Noua identitate a BVB este aplicata incepand cu data de 4 octombrie pe toate materialele si mediile de comunicare: site-ul bvb.ro, aplicatiile de mobil, canalele de comunicare online, semnalistica, materialele corporate. Noua identitate a BVB va fi adoptata in perioada urmatoare si de partenerii care afiseaza identitatea bursei in mediile lor de comunicare.