În primul an de prezență pe piața AeRO, MAM Bricolaj a crescut cu 20% numărul de clienți și a investit într-un nou magazin în București
MAM Bricolaj (MAM), companie românească din industria de bricolaj, sărbătorește astăzi, 21 ianuarie, primul său an de la listarea pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB). Acțiunile MAM au deschis sezonul listărilor din 2021, iar compania are în prezent o capitalizare de 47 milioane de lei (9,4 milioane de euro). În primul an de la listarea pe piața de capital, MAM Bricolaj a accelerat proiectele de dezvoltare strategică, respectiv extinderea rețelei și creșterea numărului de clienți. Astfel, MAM Bricolaj a finalizat investiția într-un nou magazin în București și a câștigat un client nou la fiecare cinci deja existenți, respectiv o creștere de 20% a numărului de clienți. Numărul tranzacțiilor a crescut cu 22%, iar valoarea cumpărăturilor efectuate și a serviciilor solicitate aferente unui bon mediu per tranzacție a fost cu 12% mai mare decât anterior listării.
„Fiecare aniversare la Bursă este un motiv de bucurie pentru noi, în special când vorbim de companii recent listate, întrucât acest fapt punctează două aspecte: antreprenorii români aleg tot mai mult Bursa pentru a se finanța, iar investitorii la rândul lor au o paletă tot mai largă de investiții și diversificare a portofoliului. Sperăm să avem cât mai multe astfel de noi aniversări, și nu doar anul acesta, ci începând din acest an. Mă bucur pentru MAM Bricolaj și pentru reușita lor în a atrage finanțare prin Bursă. Sunt sigur că statutul de companie listată le-a adus numai beneficii și îndemn pe toate companiile listate să folosească cu încredere mecanismele de finanțare disponibile la Bursă”, a declarat Radu Hanga, Președinte Bursa de Valori București.
„Listarea pe piața de capital a fost o decizie foarte bună, pentru că ne-a adus mult mai multă vizibilitate și, pe lângă investitorii care au venit alături de noi, am câștigat foarte mulți clienți și furnizori, care și-au dat seama de calitatea business-ului nostru și de capacitățile companiei. Cel mai important lucru atunci când ești listat pe bursă este că, fiind o companie auditată, totul este transparent și la vedere, iar investitorii caută transparență și seriozitate ca să vină către tine și să-ți dea din banii lor pentru investiții și dezvoltare. Trăgând linie, după un an de prezență pe piața AeRO a BVB, putem spune că am intrat într-o altă ligă a actorilor economici, iar listarea a ajutat MAM Bricolaj să crească extrem de rapid într-un context economic nu tocmai favorabil. Bursa este cea mai bună soluție pentru companiile care au în plan extinderea rapidă, pentru că vine la pachet cu o infuzie de resursă financiară, rezultată din încrederea investitorilor în planurile tale, în compania ta. Listarea vine la pachet cu vizibilitate și cu ajutor din partea investitorilor care sunt lângă tine pe termen lung. Recomand tuturor antreprenorilor care își doresc o companie puternică să se listeze pe bursă, pentru că acest lucru te forțează să fii mai bun, mai eficient, mai competitiv în piață și, în consecință, te face mai profitabil și cu orizonturi de dezvoltare mai mari”, a declarat Cristian Găvan, fondator și director general al MAM Bricolaj.
În primul an de la listare, investitorii de pe piața AeRO au tranzacționat aproape 1,3 milioane de acțiuni MAM. Valoarea totală a tranzacțiilor realizate în această perioadă cu acțiunile MAM a fost de 30,1 milioane de lei. Acțiunile companiei sunt incluse în indicele BET AeRO cu o pondere de 2,6%.
Acțiunile MAM au intrat la tranzacționare în 21 ianuarie 2021, după derularea unui plasament privat intermediat de TradeVille prin care compania a atras de la investitori aproape 8,5 milioane lei, fonduri destinate deschiderii de noi magazine, în București și alte orașe din țară.
„La ceas aniversar dorim să le urăm celor de la MAM Bricolaj o viață lungă și sănătoasă în calitate de companie listată la BVB și ne dorim să îi vedem cât de curând și pe Piața Principală. Este o mare bucurie pentru noi, cei din echipa TradeVille, să observăm cum o companie antreprenorială listată de noi începe să adune aniversări. Sperăm că acest exemplu să inspire atât antreprenorii, cât și investitorii în a veni la bursă pentru a susține din ce în ce mai mult creșterea economică a României”, a declarat Ovidiu-George Dumitrescu, CFA, Director General Adjunct TradeVille.
MAM Bricolaj a fost înființată în 2011 de către Cristian Găvan, având ca principale direcții de business comercializarea de materiale și accesorii de mobilă și produse conexe, bricolaj în mobilă și oferirea de servicii de proiectare în mobilă. În prezent, compania operează trei magazine în București (Morarilor, Luica, Prelungirea Ghencea) și un magazin online.
MAM Bricolaj a încheiat prima jumătate a anului trecut cu o cifră de afaceri netă de aproape 25 milioane de lei, în creștere cu 48% față de S1 2020, și cu un profit net de jumătate de milion de lei. La jumătatea anului trecut, compania avea 134 de angajați, aproape dublu față de S1 2020. Compania ia în calcul pentru următorii cinci ani dezvoltarea rețelei de magazine până la un număr de 12 magazine la nivel național, în Brașov, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, inclusiv deschiderea celui de-al patrulea magazin în București.
Fondatorul MAM Bricolaj, Cristian Găvan, deține 67,34% din acțiunile companiei, iar restul acțiunilor sunt deținute de persoane fizice și juridice, conform ultimelor date disponibile.