Call Center-ul ASF, apreciat de consumatorii de servicii financiare non-bancare
Peste 96% dintre consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat mulțumiți de informațiile primite, anul trecut, de la experții Call Center-ului Autorității de Supraveghere Financiară.
Acest aspect este reliefat de rezultatul sondajului de opinie realizat pe tema „satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare”. În funcție de punctajul dat la întrebarea Net Promoter Score (ați fost mulțumit de informațiile oferite?, v-au fost utile?), Call Center-ul A.S.F. a obținut un punctaj de 96,4% consumatori mulțumiți pe parcursul anului 2020.
Call Center-ul A.S.F. a înregistrat anul trecut un număr de 18.126 apeluri, în creștere cu aproape 35% față de anul 2019, ceea ce demonstrează că activitatea de relații cu publicul reprezintă o sursă de informare eficientă și credibilă pentru consumatorii de servici financiare non-bancare.
Autoritatea de Supraveghere Financiară acordă o atenție deosebită dezvoltării continue a procesului de asistență de specialitate acordată consumatorilor, prin creșterea calitativă a actului de asistență oferită prin intermediul Call Center-ului. Spre exemplu, consumatorul care apelează A.S.F. este identificat din punct de vedere al nivelului de cunoștințe și experiență în domeniul financiar non-bancar, iar apoi îi sunt transmise informațiile solicitate în funcție de pregătirea și experiența sa. Totodată, îi sunt specificate riscurile la care se poate expune în cazul alegerii unor produse financiare neconforme și este sfătuit să adopte decizii investiționale doar atunci când acesta înțelege riscurile asociate și poate susține financiar eventualele pierderi.
În anul 2020, experții Call Center-ului A.S.F. au acordat asistență de specialitate consumatorilor în vederea clarificării tuturor solicitărilor acestora, facilitând accesul nediscriminatoriu la sistemele active de soluţionare a cererilor, a solicitărilor de informaţii şi a petiţiilor. De asemenea, persoanele care au apelat numărul 0800.825.627 au fost consiliate cu privire la modul în care trebuie respectate formalităţile legale privind depunerea şi completarea documentaţiei, în vederea soluţionării tuturor aspectelor prezentate telefonic de către acestea.
Asigurările, în topul interesului consumatorilor
Informațiile cu privire la domeniul asigurărilor au fost cele mai solicitate de către consumatori. Numărul apelurilor aferente acestui sector a fost de 8.834 (48,73% din totalul apelurilor primite), în creștere cu 29,21% față de anul 2019. Sistemul de pensii private s-a situat pe locul al doilea, în ceea ce privește interesul consumatorilor: 5.521 de apeluri (30,46% din totalul apelurilor primite), în creștere cu 32,68% față de anul 2019.
Conform analizei referitoare la activitatea Call Center-ului Autorității, peste 900 de apeluri au vizat Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar non-bancar SAL-Fin, în creștere cu 51,09% față de anul 2019, în timp ce apelurile cu privire la Sectorul Instrumente și Investiții Financiare au fost în număr de 507, în creștere cu circa 62% față de anul 2019.
Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară poate fi apelat la 0800.825.627, de luni până miercuri între 10:00 și 17:00, joi între 10:00 și 18:00, iar vineri de la 10:00 la 14:30.