Allianz-Țirac încheie anul cu rezultate robuste și soliditate financiară

Allianz-Țiriac a închis anul 2020 așa cum o face de peste 26 de ani, indiferent de provocările din mediul de economic: cu rezultate robuste și soliditate financiară, demonstrând încă o dată viabilitatea modelului său de business.

Primele brute subscrise totale au depășit 1,32 miliarde de lei, în scădere cu 3,7% față de 2019, în timp ce profitul operațional s-a îmbunătățit cu 15% și a însumat 154 milioane de lei.

Diminuarea vânzărilor totale a fost cauzată de restrângerea businessului de asigurări generale, în special pe segmentul asigurărilor de călătorie, afectate de criza COVID-19, dar și a scăderii subscrierilor din polițele auto.

Pe de altă parte, subscrierile din asigurări de locuință s-au majorat cu 11%. Pe fondul pandemiei, locuința a devenit mai mult decât spațiul de relaxare și petrecere a timpului cu familia, iar interesul pentru protejarea casei a crescut.

Dincolo de efectele negative evidente, pandemia COVID-19 a generat și oportunități pentru o creștere mai amplă în zona asigurărilor de viață, românii fiind mai receptivi în a proteja ceea ce contează mai mult: viața lor și bunăstarea celor dragi. La nivelul Allianz-Țiriac, vânzările de asigurări de viață au avut cea mai mare rată de creștere, de aproape 14%, în condițiile în care subscrierile la nivel de piață au scăzut în 2020.

Am încheiat un an dificil, fără surprize. Allianz-Țiriac a demonstrat încă o dată că este un business solid, care livrează performanță. Am reușit într-un mediu volatil și incert să avem vânzări comparabile cu anul anterior, să ne îmbunătățim profitabilitatea operațională și să creștem numărul de clienți. Și cel mai important, datorită colegilor mei și profesionalismului lor, am rămas alături de clienți și parteneri, ne-am respectat promisiunile și am oferit siguranță. Anul 2020 a însemnat pentru Allianz-Țiriac și deschiderea unui nou capitol din povestea sa prin semnarea primei achiziții. Tranzacția de preluarea a Gothaer România este o confirmare a angajamentului nostru față de piața locală și un pas înainte în strategia de consolidare a poziției Allianz-Țiriac. Așadar, pentru 2021 avem toate motivele să fim optimiști și încrezători”, a declarat Virgil Șoncutean, CEO al Allianz-Țiriac.

Pandemia COVID-19 nu a afectat capacitatea Allianz-Țiriac de a-și onora promisiunile, iar despăgubirile plătite în 2020 au însumat 695 milioane de lei.

Rata combinată s-a situat la 91,5%, în scădere ușoară față de 2019. Portofoliul echilibrat și disciplina costurilor operaționale sunt principalii factori care au influențat în mod pozitiv rata combinată. În perioada stării de urgență a existat un impact pozitiv și din perspectiva frecvenței mai reduse a daunelor, însă acesta a fost anulat de severitatea în creștere.

finnews

Recent Posts

De ce RoPay este un pas esențial pentru digitalizarea financiară din România

Într-o lume în care digitalizarea redefinește constant serviciile financiare, România face un pas semnificativ înainte…

4 zile ago

15 companii românești premiate la Gala BVB Arena 2024

Pe 26 septembrie 2024, scena de la Gala BVB Arena a fost martora unui moment…

2 luni ago

Concurs de educație financiară și digitală la Ploiești în cadrul campaniei #DreptulLaBanking

În perioada 3-5 octombrie 2024, locuitorii din Ploiești au ocazia să își testeze cunoștințele de…

2 luni ago

Indicele BET se extinde cu două companii noi

Astăzi, 23 septembrie, Bursa de Valori București (BVB) a anunțat extinderea indicelui său principal, BET,…

2 luni ago

Cum să deschizi un cont bancar pentru copilul tău la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească a lansat recent un produs inovator destinat celor mici, contul ABC, care…

3 luni ago

Profitul net al tbi bank atinge 23,2 milioane euro în S1 2024, marcând o creștere de peste 17%

tbi bank a raportat rezultate financiare impresionante pentru prima jumătate a anului 2024, consolidându-și poziția…

3 luni ago