Asigurări

AON România a organizat evenimentul online „Creditare Comercială. Realitate vs. Imagine”

AON România, unul dintre liderii globali ai pieței brokerilor de asigurări, a organizat miercuri, 10 mai, conferința online „Creditare Comercială. Realitate vs. Imagine”. Printre speakeri s-au numărat  Eugen Anicescu, CEO AON România, Florin Ilie, Deputy CEO și Head of Wholesale Banking ING România, alături de Alexandru Popescu, CO-founder FinLight Project, respectiv Elena Nuță, Trade Credit Practice Leader, AON România.

Evoluția macroeconomică și politica monetară a guvernelor, impactul crizelor succesive din ultimii ani în contextul conflictului geopolitic, precum și capacitatea companiilor de a se adapta prin instrumentele potrivite la dinamica devenită noua normă de business, au fost principalele teme de discuție ale webinarului.

„Este pentru prima dată când, deși în ultimii 3 ani a existat o succesiune de crize suprapuse, nu ne-am confruntat cu o criză de creștere. Ne-am confruntat cu pandemia și închiderea aferentă a economiilor, criza lanțurilor logistice, războiul din Ucraina, care a condus la o criză energetică, însă chiar dacă economia pare că și-a păstrat reziliența, decontăm prin inflația generată de lichiditatea excesivă, a declarat Eugen Anicescu, CEO AON România, în cadrul webinarului.

Provocările cu care economiile se confruntă în acest moment vor avea efecte și în anii următori. Inflația, evoluțiile geopolitice, tensiunile dintre SUA și China, respectiv modificarea politicilor energetice, rămân principalele riscuri la adresa economiilor și conduc la un context greu predictibil.

„Procentul de insolvențe a continuat să rămână scăzut până la finalul anului 2022, nivelul de încasare fiind în continuare bun pentru majoritatea companiilor. Totuși, putem anticipa o presiune în creștere asupra profitabilității companiilor, în condițiile în care veniturile încep să-și încetinească evoluția, însă elementele de cost au suferit o creștere majoră în ultimii ani ți tind să rămână ridicate în perioada următoare. Ne putem aștepta ca în acest context companiile să devină mai prudente sau să fie nevoite să-și restructureze operațiunile. La nivel regional și global principalii jucători din piața de asigurări de credit comercial prognozează că în 2023 numărul de insolvențe va crește, cu procente situate între 19% și 49%, revenind la nivelul pre-pandemic, însă principalul segment care se va afla sub presiune va fi cel al companiilor mici și medii”, a mai spus Eugen Anicescu.

În cadrul evenimentului, Alexandru Popescu, co-fondatorul platformei de raportare financiara FinLight.ro, a vorbit despre conceptul de credit management:

Procesul de credit management este, în esență, simplu. În implementarea procesului trebuie să primeze raționamentul de business al companiei. Soluțiile disponibile acoperă un spectru larg, de la analize statistice simple, bazate pe cifre, până la soluții ce au la bază analiză cauzalității dintre operațiunile companiei analizate și situația financiară, luând în considerare disponibilitatea de a plăti, abilitatea de a plăti, precum și capacitatea de plată a companiei. Realizarea unei analize complete, care nu se limitează doar la date financiare, ci încorporează și evaluarea operațiunilor și procesului decizional al unei companii, va permite unui furnizor să se diferențieze și să își crească vânzările și profitabilitatea. ”, a declarat Alexandru Popescu, expert cu peste 15 ani de experiență în domeniul financiar.

La rândul său Elena Nuță, Trade Credit Practice Leader în cadrul AON România, a punctat expertiza pe care AON o are atât la nivel global, din poziția de lider al pieței de brokeraj în segmentul creditului comercial, cât și la nivel local, menționând faptul că în cadrul AON există expertiză pentru toate tipurile de business-uri din România.

Chiar dacă indicatorii macroeconomici rămân solizi în Estul Europei și România , nivelul de lichiditate fiind bun, se anticipează o creștere a insolvențelor ca revenire la normalitate. Astfel, atenția acordată managementului riscului ar trebui sporită, fiind nevoie de pregătire și soluții eficiente, care să contracareze eventualele turbulențe.

„La AON suntem conștienți că în perioada următoare este posibil ca normalizarea mediului de business să pună presiune pe nivelul de risc și în consecință pe deciziile de creditare, de aceea încercăm să oferim partenerilor noștri din România soluții inovatoare de acoperire a riscului. Economia va continua sa se confrunte cu multiple elemente de stres și trebuie să avem în vedere faptul că majoritatea acestor elemente de risc nu sunt în controlul nostru și deci sunt greu de anticipat. În aceste condiții suntem obligați să ne asigurăm că avem la dispoziție acele instrumente care ne pot proteja”, a conchis Eugen Anicescu, CEO AON România.

Webinarul de astăzi a fost primul dintr-o serie de patru evenimente online pe care AON România le va organiza în decursul acestui an, următoarele trei abordând teme din agricultură, asigurarea proprietăților și beneficiile angajaților.