Generația Z, preocupată de siguranță: 50% dintre tineri ar încheia o asigurare pentru spitalizare cauzată de boală sau accident

Interesul pentru siguranță și planificare financiară manifestat de generația Z, care cuprinde tinerii cu vârste între 16 și 24 ani, este ridicat. Astfel, 23% dintre aceștia declară că au asigurare de viață, iar 71% o consideră un instrument financiar util. Rezultatele au fost relevate în studiul „Insights PulseZ”, realizat de organizația Romanian Business Leaders (RBL), în parteneriat cu Aegon România, în perioada iunie – iulie 2021. 

Cercetarea, care a inclus circa 1.200 de tineri din România, s-a concentrat pe mai multe aspecte care țin de atitudinea pe care persoanele aparținând generației Z o au față de bani, administrarea resurselor financiare și preferințele de consum. În ceea ce privește interesul pentru încheierea unei asigurări de viață într-un an sau doi, mai mult de jumătate dintre tineri sunt interesați de asigurări pentru sănătate, în caz de boală gravă sau în situația în care vor să verifice corectitudinea unui diagnostic. 

De asemenea, 50% dintre participanții la cercetare ar opta pentru o asigurare de viață cu spitalizare provocată de boală sau accident. Cel mai ridicat interes pentru asigurările de accidente se manifestă în rândul celui mai tânăr segment dintre cei intervievați. Astfel, 41% dintre persoanele de 16 – 18 ani s-ar asigura împotriva unui accident rutier, casnic, survenit în timpul diverselor activități sportive etc. 

Tinerii cu vârste cuprinse între 22 și 24 de ani sunt interesați în mod deosebit de cumpărarea unei asigurări cu economisire pentru o planificare financiară pe termen lung.

Sînziana Maioreanu, CEO al Aegon România: „Ne-am implicat în cercetare, pentru că suntem puternic interesați de generația foarte tânără, ei fiind viitorii beneficiari ai produselor Aegon. Concluziile cercetării ne-au impresionat plăcut, pentru că arată că tinerii sunt responsabili și maturi, gândindu-se foarte serios la viitor, inclusiv în ceea ce privește planificarea financiară. Studiul ne arată, de exemplu, că cei mai mulți tineri asociază asigurările de viață cu oamenii responsabili, și peste 67% dintre respondenți cred că asigurările sunt necesare oricui. Aceste concluzii ne fac să fim destul de optimiști că va urma o creștere mai accentuată a preocupării pentru securitatea financiară, la nivelul întregii populații.” 

finnews

Recent Posts

Cum a evoluat Bittnet Group în primul deceniu pe piața de capital din România

Bittnet Group marchează un moment de referință în istoria sa, aniversând 10 ani de la…

4 zile ago

Sectorul bancar și intermedierea financiară în România – concluzii din discursul lui Leonardo Badea, prim-viceguvernator BNR

Intermedierea financiară reprezintă un element esențial al unei economii funcționale, exprimând legătura dintre sectorul bancar…

2 săptămâni ago

Liderul bancar Sergiu Oprescu, desemnat Președinte EMF: O decizie strategică pentru Europa

The European Mortgage Federation – European Covered Bond Council (EMF-ECBC) a anunțat noile numiri aprobate…

3 săptămâni ago

Statul român lansază BID pentru creșterea economică și finanțarea sustenabilă

Banca de Investiții și Dezvoltare reprezintă un pas esențial pentru consolidarea economiei românești, având misiunea…

3 săptămâni ago

Performanțe record pentru Allianz-Țiriac în 2024

Performanțe record pentru Allianz-Țiriac în 2024: creștere de 20% pe segmentul asigurărilor de viață și…

4 săptămâni ago

tbi bank atinge un nou record financiar în 2024: Creștere de 18% a profitului net și peste 1 milion de credite acordate

tbi bank demonstrează încă o dată că strategia sa axată pe nevoile reale ale clienților…

o lună ago