Maib simplifică procesul de înrolare a clienților și îl transformă în unul complet digital
Maib, cea mai mare bancă din Republica Moldova, anunță simplificarea procesului de înrolare a clienților și îl transformă în unul complet digital pentru cetățenii moldoveni, un moment semnificativ prin prisma creării banking-ului și mai simplu de accesat. Înrolarea clienților maib 100% digital a devenit posibilă după o serie de modificări legislative în țară, precum și datorită abordării inovatoare pe care maib a implementat-o în aplicația sa mobilă.
Acum, orice cetățean al Republicii Moldova, cu buletin de identitate emis în țară își poate deschide un cont la maib fără a merge la o sucursală. Deschiderea contului nu necesită o semnătură digitală, fiind activat prin funcțiile de identificare biometrică facială și de verificare ale aplicației maib. Măsurile de securitate încorporate în aplicația maibank compară fotografia cu cea din baza de date guvernamentală, permițând verificarea automată Know Your Customer (KYC). Această soluție este implementată după un proces de testare într-un proiect pilot, care s-a desfășurat începând cu 1 iulie 2023. Noii clienți pot beneficia de cea mai mare gamă de servicii oferite de aplicația digitală maibank, precum și de unele dintre cele mai avansate funcții de securitate. Procesul de digital onboarding de la maib este unul dintre cele mai avansate, rapide și comode de pe piața financiar bancară din Republica Moldova.
Soluție centrată pe client și sustenabilă, oferind potențial de extindere
Pe lângă posibilitatea de a atrage un număr mare de clienți noi, soluția de înrolare a clienților prin aplicația maib face serviciile bancare mai accesibile pentru moldovenii de oriunde. Cei din locații îndepărtate sau cei care preferă doar banking online pot deveni clienți și pot folosi gama completă de servicii bancare oferite de maib. Acestea includ plata facturilor pentru utilități, retrageri de numerar fără carduri, efectuarea și primirea de plăți P2P, deschiderea cardurilor digitale, efectuarea plăților în magazine folosind Google și Apple Pay și altele.
Posibilitatea de a deveni client maib pe un flux 100% digital se aliniază angajamentului maib privind sustenabilitatea de a deveni o bancă accesibilă și incluzivă. De asemenea, deschide posibilitatea pentru o potențială extindere în afara țării, prin produsele digitale acordate cetățenilor moldoveni care locuiesc în străinătate, al căror număr depășește 1 milion, conform estimărilor.
Aliona Stratan, Prim-vicepreşedinta al Comitetului de Conducere al maib, a menționat:
„Sunt bucuroasă să anunț acest pas important, aliniat angajamentului nostru de a pune clientul în centrul atenției. Procesul de înrolare online a clienților prin aplicația maib este o soluție extrem de inovatoare și necesară pentru clienții din Moldova. De asemenea, răspunde angajamentului maib în materie de sustenabilitate, făcând serviciile noastre incluzive pentru cei din locații îndepărtate. Mulțumesc echipei maib care a muncit din greu pentru a face posibil acest lucru.”
Creșterea rapidă a gradului de adopție digitală
Aplicația mobilă maibank este elementul cheie de creștere a transformării digitale, ajungând la 500 de mii de utilizatori în trimestrul doi al anului curent, ceea ce înseamnă peste jumătate din baza totală de clienți retail maib, reprezentând o creștere de 41% de la an la an. Volumul plăților prin maibank a crescut cu 81% în trimestrul al doilea al anului 2023. Astfel, 45% din creditele retail și 59% din depozitele retail în trimestrul doi al anului 2023 au fost contractate online. Pe lângă aplicația mobilă, maib oferă o infrastructură completă de plată și achiziție cu peste 1 milion de carduri în circulație și peste 13,5 mii de puncte de plată în țară. Maib își dezvoltă, de asemenea, propriile ecosisteme digitale, inclusiv piețe pentru imobiliare și auto, CasaHub și DriveHub, cu peste 20 de mii de anunțuri și peste 100 de mii de vizitatori unici lunar, conform datelor din iunie 2023.
În prima jumatate a anului 2023, maib a obținut o creștere de 23% a profitului net. În plus, în al doilea trimestru al anului 2023, maib a încheiat prima emisiune de obligațiuni interne și a publicat primul său raport de sustenabilitate, fiind astfel lider atât în materie de inovare financiară, cât și de sustenabilitate.