NETOPIA Payments: Volumul total procesat prin card a crescut cu 60% în 2020

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, raportează o creștere cu 60% a volumului total procesat în urma tranzacțiilor cu cardul din 2020, comparativ cu anul anterior. Anul trecut, compania a depășit pragul de 2 miliarde de euro procesați în total de la începutul activității de intermediere a plăților cu cardul, în 2009.

Din datele NETOPIA Payments, în 2020, numărul tranzacțiilor online cu cardul au înregistrat o creștere de aprox. 20%, în condițiile în care valoarea medie a tranzacției a crescut la 215 lei, de la 165 lei în 2019.

În topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut plăți digitale cu cardul se numără: facturile la utilități, urmate de serviciile financiare, segmentul de FMCG care a înregistrat o creștere semnificativă, domeniul IT&C, dar și segmentul de produse Pharma & Health, aflat pentru prima dată în acest clasament. La polul opus, s-au aflat industria turismului și cea de evenimente, fiind unele dintre cele mai afectate domenii de restricțiile impuse în contextul pandemiei.

Cea mai mare tranzacție procesată de NETOPIA Payments anul trecut a fost de 97000 lei. În ceea ce privește ediția de Black Friday 2020, compania a înregistrat o creștere de 60% a volumului tranzacționat, păstrându-se astfel același trend din restul anului.

Restricțiile impuse pentru stoparea pandemiei au dus la o migrare accentuată în mediul online a unui număr mare de comercianți și furnizori care până în luna martie a anului trecut își desfășurau activitatea preponderent în offline. Astfel, numărul de parteneri înrolați în platforma NETOPIA Payments s-a dublat de la începutul Stării de Urgență, ajungând în prezent la aproape 30.000.

„Anul 2020 a fost unul plin de provocări generate de noul context pe care am reușit să le depășim cu bine prin inovație, proactivitate și reacție de răspuns rapidă. A fost foarte important pentru noi să identificăm și să implementăm rapid cele mai bune soluții în sprijinul comercianților pentru care era vital să-și poată desfășura activitatea mai departe, strategie pe care o vom urma și anul acesta. Totodată, majoritatea românilor a înțeles că este mult mai ușor să plătești online utilitățile și la fel de simplu este să comanzi și să plătești digital alimentele sau produsele de care ai nevoie. Pentru 2021, considerăm că industria HoReCa va intra puternic în online și deja avem sute de restaurante partenere, precum și segmentul  Pharma & Health, domenii care până acum funcționau mai mult în offline, dar în contextul pandemiei au trebuit să își reorganizeze activitatea”, a declarat Antonio Eram, CEO și Fondator NETOPIA Payments.  

Strategia pe care a adoptat-o compania pe perioada anului 2020, an puternic marcat de pandemie, s-a concentrat pe identificarea și implementarea rapidă a unor soluții venite în sprijinul comercianților pentru ca aceștia să-și poată continua activitatea. Printre acestea se numără: opțiunea de link de plată, un serviciu de plată online cu cardul care nu necesita implementare tehnică, sau lansarea mobilPay Delivery – platformă integrată în aplicația mobilPay Wallet prin care utilizatorii pot comanda direct cu plata online de la restaurante, magazine și producători locali. Mai mult, la finalul anului trecut, NETOPIA Payments a devenit prima platformă de plăți digitale de pe piața autohtonă care acceptă plăți online prin Google Pay.

finnews

Recent Posts

De ce RoPay este un pas esențial pentru digitalizarea financiară din România

Într-o lume în care digitalizarea redefinește constant serviciile financiare, România face un pas semnificativ înainte…

3 zile ago

15 companii românești premiate la Gala BVB Arena 2024

Pe 26 septembrie 2024, scena de la Gala BVB Arena a fost martora unui moment…

2 luni ago

Concurs de educație financiară și digitală la Ploiești în cadrul campaniei #DreptulLaBanking

În perioada 3-5 octombrie 2024, locuitorii din Ploiești au ocazia să își testeze cunoștințele de…

2 luni ago

Indicele BET se extinde cu două companii noi

Astăzi, 23 septembrie, Bursa de Valori București (BVB) a anunțat extinderea indicelui său principal, BET,…

2 luni ago

Cum să deschizi un cont bancar pentru copilul tău la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească a lansat recent un produs inovator destinat celor mici, contul ABC, care…

3 luni ago

Profitul net al tbi bank atinge 23,2 milioane euro în S1 2024, marcând o creștere de peste 17%

tbi bank a raportat rezultate financiare impresionante pentru prima jumătate a anului 2024, consolidându-și poziția…

3 luni ago