Rezultate Alpha Bank Romania pentru trimestrul I al anului 2021

Rezultatele primului trimestru reflecta o dinamica comerciala robusta a segmentelor retail si IMM, dar si implicatiile trendului descrescator al ratelor de dobanda:

  • Activitatea de creditare a fost notabila in primul trimestru al anului, in special pe segmentele retail si IMM. Datorita cererilor ridicate pentru locuinte, vanzarile noi de credite ipotecare au inregistrat cel mai bun trimestru din ultimii zece ani, in timp ce pe segmentul microintreprinderilor si companiilor de talie mica, portofoliul a inregistrat un avans anual de 16%;
  • Costul riscului semnificativ redus in perioada analizata, reflecta rezilienta portofoliului in perioada pandemiei Covid-19;
  • Profitul inainte de impozitare (PBT) s-a situat la 1,4 milioane euro, in scadere fata de aceeasi perioada a anului anterior, fiind influentat de trendul descrescator al ratelor de dobanda;
  • Capitalizarea si lichiditatea s-au mentinut la niveluri ridicate.

Eforturile depuse in anul 2020 pentru imbunatatirea agilitatii operationale si calitatii serviciilor noastre au stat la baza performantei comerciale, cu rezultate robuste, in principal pe segmentul creditelor ipotecare si in zona creditarii IMM-urilor. Pe fondul unei cereri ridicate pentru locuinte, vanzarile de credite noi au inregistrat cel mai bun trimestru in peste un deceniu. Mai mult, datorita succesului inregistrat de programul IMM Invest, activitatea din sectorul creditarii IMM-urilor a ramas efervescenta. Astfel, valorificand cu succes dinamica pozitiva a cererii de finantare venita din partea IMM-urilor, am inregistrat o crestere anuala de 16% a portofoliului nostru de credite acordate microintreprinderilor si companiilor de talie mica. Mai mult, ne-am alaturat programului IMM Invest si in 2021, reconfirmand astfel angajamentul de a sustine redresarea economiei. 

Am continuat sa sustinem in mod activ tranzitia Clientilor catre solutii de plata digitale. Valorificand relatia durabila cu Visa si Mastercard, am continuat dezvoltarea Alpha PhonePOS, solutia noastra inovatoare de acceptare a platilor. Astfel, am lansat tehnologia PIN-On-Glass, marcand o alta premiera pe piata bancara locala. Din ce in ce mai multi comercianti integreaza Alpha PhonePOS in operatiunile lor, recunoscand astfel beneficiile aduse de aceasta solutie digitala de ultima generatie si contribuind la succesul acesteia. De asemenea, am continuat sa ne consolidam pozitia pe piata comertului on-line. Solutiile noastre de e-commerce destinate atat comerciantilor mari, cat si celor mici ne-au permis sa dublam valoarea totala a platilor procesate in ultimele douasprezece luni.

Ca promotori ai responsabilitatii fata de mediu si eficientei energetice, am aderat la Energy Efficient Mortgage Label, o referinta globala folosita in cadrul initiativei Energy Efficient Mortgage. Energy Efficient Mortgage Label este o eticheta ce identifica in mod clar si transparent acele credite ipotecare acordate pentru finantarea cladirilor eficiente din punct de vedere energetic. Astfel, Alpha Housing Green a fost inregistrat sub aceasta eticheta. 

Rezultatele financiare ale primului trimestru:

Portofoliul de credite al Alpha Bank Romania s-a situat la 2,6 miliarde euro la finalul primului trimestru, in scadere cu 1,7% fata de anul trecut, in pofida intensificarii activitatii comerciale in principal pe segmentele creditelor pentru locuinte si creditelor acordate microintreprinderilor si companiilor mici. Data fiind dinamica robusta a pietei imobiliare, banca a inregistrat cea mai buna performanta trimestriala din punct de vedere al vanzarii de credite pentru locuinte in peste un deceniu. In plus, intrucat cererea de finantare in randul IMM-urilor a ramas ridicata, portofoliul de credite acordate microintreprinderilor si intreprinderilor mici a inregistrat o crestere anuala de 16%. In aceeasi perioada, depozitele clientilor au crescut cu 1% atingand 2,6 miliarde euro.

In ceea ce priveste performanta financiara, profitul inainte de impozitare (PBT) s-a situat la 1,4 milioane euro, in scadere fata de aceeasi perioada a anului precedent, ca urmare a scaderii ratelor de dobanda. Cu toate acestea, cresterea accelerata a comisioanelor nete, coroborata cu reducerea semnificativa a costului riscului, a atenuat partial presiunea asupra veniturilor nete din dobanzi si, implicit, a profitului.

finnews

Recent Posts

De ce RoPay este un pas esențial pentru digitalizarea financiară din România

Într-o lume în care digitalizarea redefinește constant serviciile financiare, România face un pas semnificativ înainte…

4 zile ago

15 companii românești premiate la Gala BVB Arena 2024

Pe 26 septembrie 2024, scena de la Gala BVB Arena a fost martora unui moment…

2 luni ago

Concurs de educație financiară și digitală la Ploiești în cadrul campaniei #DreptulLaBanking

În perioada 3-5 octombrie 2024, locuitorii din Ploiești au ocazia să își testeze cunoștințele de…

2 luni ago

Indicele BET se extinde cu două companii noi

Astăzi, 23 septembrie, Bursa de Valori București (BVB) a anunțat extinderea indicelui său principal, BET,…

2 luni ago

Cum să deschizi un cont bancar pentru copilul tău la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească a lansat recent un produs inovator destinat celor mici, contul ABC, care…

3 luni ago

Profitul net al tbi bank atinge 23,2 milioane euro în S1 2024, marcând o creștere de peste 17%

tbi bank a raportat rezultate financiare impresionante pentru prima jumătate a anului 2024, consolidându-și poziția…

3 luni ago