FinNews

Rezultate financiare Libra Internet Bank: profit net de 238 milioane lei și o creștere a creditării cu 10%

Libra Internet Bank, membră a grupului american de investiții New Century Holdings, a obținut un profit net de 238,18 milioane lei în 2022, a atins 9,72 miliarde lei active nete și a reușit să mențină o rată scăzută a creditelor neperformante, de 1,16%, considerabil mai favorabil decât media pieței care s-a situat la un nivel de 2,65% la finalul anului. Nivelul record al profitului realizat de Libra Internet Bank în 2022 a fost atins în condițiile obținerii unei rentabilități a capitalului – ROE de 22,84% și o rentabilitate a activelor – ROA de 2,45%.

˶2022, al 25-lea an de funcționare al Libra Internet Bank, a fost și cel mai bun an din istoria noastră. Le mulțumim clienților pentru încrederea acordată și acționarilor, pentru sprijinirea permanentă a dezvoltării noastre. Suntem o echipă mai puternică și mai experimentată ca oricând și deținem toate atuurile care să ne asigure creșterea și în viitor˝, a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Adjunct al Libra Internet Bank.

În cursul anului 2022, Libra Internet Bank a intensificat activitatea de finanțareși a încheiat anul cu un sold de credite nete de 6,01 miliarde lei (+10% față de anul precedent). Segmentele în care banca este specializată (profesii liberale, agribusiness și dezvoltare imobiliară) au reprezentat aproape două treimi din portofoliul de credite. În același timp, sursele atrase au crescut la 8,25 miliarde lei (+6,03% față de anul precedent). Mai mult decât atât, banca a continuat să pună accent pe eficientizarea proceselor și pe digitalizare, ceea ce a permis îmbunătățirea indicatorului costuri operaționale / venituri (cost to income) până 42,90%.

Totodată, banca a continuat proiectele de dezvoltare a tehnologiei bancare. 85% dintre investiții au fost realizate pentru echipamente și programe IT. Astfel, echipa IT a realizat, printr-un efort 100% in-house, upgrade-ul informatic al soluției de core-banking, precum și tranziția la tehnologia TAFJ, care permite creșterea vitezei de procesare și implementarea ultra-rapidă a tehnologiilor de ultimă generație, în beneficiul clienților și al partenerilor băncii. Pe parcursul anului, au fost de asemenea implementate 82 de proiecte RPA (Robotic Process Automation) și 7 proiecte AI (Artificial Intelligence).

Satisfacția clienților și angajaților a rămas o prioritate, Libra Internet Bank obținând din partea clienților săi un scor NPS (net promoter score) de peste 75 și fiind desemnată, pentru al treilea an consecutiv, ˶Cel mai bun angajator”, la categoria bănci și instituții financiare, conform platformei undelucram.ro. ”

finnews

Recent Posts

De ce RoPay este un pas esențial pentru digitalizarea financiară din România

Într-o lume în care digitalizarea redefinește constant serviciile financiare, România face un pas semnificativ înainte…

4 zile ago

15 companii românești premiate la Gala BVB Arena 2024

Pe 26 septembrie 2024, scena de la Gala BVB Arena a fost martora unui moment…

2 luni ago

Concurs de educație financiară și digitală la Ploiești în cadrul campaniei #DreptulLaBanking

În perioada 3-5 octombrie 2024, locuitorii din Ploiești au ocazia să își testeze cunoștințele de…

2 luni ago

Indicele BET se extinde cu două companii noi

Astăzi, 23 septembrie, Bursa de Valori București (BVB) a anunțat extinderea indicelui său principal, BET,…

2 luni ago

Cum să deschizi un cont bancar pentru copilul tău la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească a lansat recent un produs inovator destinat celor mici, contul ABC, care…

3 luni ago

Profitul net al tbi bank atinge 23,2 milioane euro în S1 2024, marcând o creștere de peste 17%

tbi bank a raportat rezultate financiare impresionante pentru prima jumătate a anului 2024, consolidându-și poziția…

3 luni ago