Asigurări

Studiu Aegon: 70% dintre români nu știu ce consecințe financiare ar avea decesul, îmbolnăvirea sau implicarea lor într-un accident

Circa 70% dintre români nu știu care sunt consecințele financiare pe care le-ar avea decesul, îmbolnăvirea sau implicarea lor într-un accident, arată cel mai recent studiu Aegon, realizat anul acesta împreună cu Reveal Marketing. Doar 40% dintre români au deja un plan financiar în caz de îmbolnăvire sau accident.

Dintre segmentele analizate, familiile moderne au declarat în proporție de 47% că au un astfel de plan implementat, în timp ce dintre familiile tradiționale doar 34% au un plan financiar de rezervă pentru boală sau accident.

Bărbații sunt mai preocupați decât femeile atunci când vine vorba de a-și asigura stabilitatea financiară. 43% dintre aceștia au un plan bine pus la punct, spre deosebire de femei, care au luat în considerare acest aspect doar în proporție de 37%.

Conform celor mai recente date, pentru multe familii din țara noastră producerea unui eveniment nedorit (accident, îmbolnăvire a unui membru al familiei – ce se pot solda chiar și cu un deces) ar duce la o scădere puternică a nivelului de trai.

Asigurările de viață sunt o soluție concretă și ușor accesibilă pentru reducerea vulnerabilității familiilor și a dezechilibrelor sociale, trendul în țara noastră fiind, îmbucurător, unul de creștere.  În 2021 s-a înregistrat o creștere de 18% a asigurărilor de viață față de 2020, conform raportului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Aceasta este cea mai mare creștere din ultimii ani, potrivit Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR).

„Atunci când în viața unei familii apare un eveniment care duce la spitalizare (fie că este ca urmare a unui accident sau a unei boli), impactul este unul major pe multiple planuri. Pe lângă impactul emoțional, grija pentru cei aflați în suferință, de obicei apare și o problemă financiară, mai ales dacă vorbim despre principalii aducători de venituri în familie. Aceste situații au fost și mai vizibile în perioada de plină pandemie când studiile făcute de noi au arătat că românii erau îngrijorați atât pentru sănătate, cât și pentru situația financiară a familiei în cazul în care ar fi trebuit să se interneze. De altfel, am remarcat în ultimul an un interes în creștere pentru produsele și serviciile noastre din zona de sănătate. Pornind de la aceste realități, am creat Fii Precaut, o asigurare flexibilă care oferă sprijin financiar în caz de spitalizare din accident sau boală, inclusiv COVID-19, în țară și străinătate.

Cu toții avem nevoie de siguranță, de un plan de rezervă care să ne dea confortul mental că suntem pregătiți și pentru neprevăzut. Sperăm că prin tot ceea ce facem noi – proiecte de educație financiară, produse și servicii care să răspundă unor nevoi actuale, să contribuim la creșterea procentului de români care au planuri financiare de rezervă”, declară Sînziana Maioreanu, CEO Aegon România.

Conform studiilor derulate de Aegon România în 2020 și 2021, există un interes crescut al românilor pentru o asigurare care acoperă spitalizarea din accident sau boală. 54% dintre persoanele chestionate în 2021 ar opta pentru un astfel de produs în viitorul apropiat. Procentul este mai mare cu 16% față de anul 2020. Femeile ar opta în proporție de 55%, față de 35% în 2020, pentru o poliță de asigurare care acoperă spitalizarea din accident sau boală, inclusiv Covid-19. Și în rândul familiilor moderne s-a remarcat o creștere impresionantă a interesului pentru acest tip de produse, cu 62% dintre acestea declarând că își doresc să achiziționeze o asemenea poliță în 2021, față de doar 38%, în 2020.

Părinții, în mod special, ne-au spus că se bucură de existența unei asigurări în caz de spitalizare individuală pentru copii deoarece aceștia se îmbolnăvesc des, de multe ori ajung să fie internați și împreună cu ei rămâne și un părinte ca să îi poată veghea mai bine, ceea ce aduce o presiune financiară asupra familiei. O altă categorie interesată de acest produs este cea a șoferilor și muncitorilor din construcții, care achiziționează asigurarea atât pentru ei, cât și pentru partenerii de viață”, spune Sînziana Maioreanu.

 De altfel, până la acest moment, asigurarea Fii Precaut a fost achiziționată în proporție de 34.55% pentru minori, semn că părinții sunt preocupați să-și protejeze copiii. 30.91% dintre cumpărători au avut între 19 și 39 de ani, iar 34.55% fac parte din segmentul de vârstă 40-60 de ani. În ce privește distribuția pe sexe, 52.73% dintre asigurați sunt femei, iar 47.27% bărbați.

Fii Precaut este o asigurare ce vine în completarea gamei de produse destinate sănătății, Optimist și Aegon Diagnose.me, și poate fi cumpărată atât pentru adulți, cât și pentru minori. Devine activă după o perioadă foarte scurtă de așteptare – doar 15 zile, spre deosebire de 30 sau 90 de zile, cât durează în mod uzual pentru acest tip de produse. Oferă indemnizație zilnică de spitalizare (100 sau 200 de lei pe zi) în cazul internării într-un spital public sau privat din țară sau străinătate și are flexibilitate la acoperiri. Adică cei interesați pot alege între patru variante de pachete, cu sume diferite pentru acoperirile de deces din orice cauză și sumele despăgubite pentru zilele de spitalizare. Pachetele variază în funcție de perioada spitalizării – între 30 sau 120 de zile de spitalizare/an și de banii despăgubiți – între 100 sau 200 de lei/zi de spitalizare. Asigurarea se încheie pe o perioadă fixă de cinci ani, urmând ca, la finalul acesteia, clienții să-și recupereze 25% din primele plătite pentru acoperirea spitalizării sau a decesului din accident ori boală, dacă nu apar despăgubiri. Iar dacă au beneficiat de indemnizație de spitalizare, clienții își vor primi înapoi 25% din primele achitate pentru acoperirea în caz de deces.

Asigurarea Fii Precaut este disponibilă prin Campion Broker, InterBroker, Fabrica de Asigurări, Transilvania Broker și Safety Broker, urmând ca lista de brokeri să crească până la finalul anului.

finnews

Recent Posts

De ce RoPay este un pas esențial pentru digitalizarea financiară din România

Într-o lume în care digitalizarea redefinește constant serviciile financiare, România face un pas semnificativ înainte…

4 zile ago

15 companii românești premiate la Gala BVB Arena 2024

Pe 26 septembrie 2024, scena de la Gala BVB Arena a fost martora unui moment…

2 luni ago

Concurs de educație financiară și digitală la Ploiești în cadrul campaniei #DreptulLaBanking

În perioada 3-5 octombrie 2024, locuitorii din Ploiești au ocazia să își testeze cunoștințele de…

2 luni ago

Indicele BET se extinde cu două companii noi

Astăzi, 23 septembrie, Bursa de Valori București (BVB) a anunțat extinderea indicelui său principal, BET,…

2 luni ago

Cum să deschizi un cont bancar pentru copilul tău la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească a lansat recent un produs inovator destinat celor mici, contul ABC, care…

3 luni ago

Profitul net al tbi bank atinge 23,2 milioane euro în S1 2024, marcând o creștere de peste 17%

tbi bank a raportat rezultate financiare impresionante pentru prima jumătate a anului 2024, consolidându-și poziția…

3 luni ago